Tablo ve Sütun Grafiği
Uygulama: Öğrencilerin en az kaç öğrenciden veri toplaması gerektiği belirlenir. Öğrenciler teneffüslerde arkadaşlarına sorarak sevdikleri renk, meyve, oyun vb durumları belirlerler. Elde ettikleri verilerden yararlanarak çetele tablosu, sıklık tablosu ve sütun grafiği oluştururlar. Çalışma ünite sonunda yapılacaksa öğrenciler verileri çetele tablosu olarak toplarlar.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca ünite sırasında
Yaş Düzeyi
İlkokul 4. Sınıf
Süre
2 ders
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
İşbirliği, öz-farkındalık, iletişim.
Amaç
Öğrencilerin işbirliği içinde çalışmaları ve gerçek verileri kullanarak çetele tablosu, sıklık tablosu ve sütun grafiği oluşturmaları beklenir. Ünitenin işleme sürecinde öğrencilerin kendi verilerini kullanarak öğrenme süreçlerini yönetmeleri için ya da ünitenin sonunda değerlendirme aracı olarak kullanılabilir.