ÖZ FARKINDALIK

Hedef kişinin duygularını, kişisel kimliğini, hedeflerini ve değerlerini anlamayı içerir. Bu, kişinin güçlü yönlerini ve sınırlarını doğru bir şekilde değerlendirmeyi, olumlu zihniyetlere sahip olmayı, sağlam temellere dayanan bir öz-yeterlik duygusuna ve iyimserliğe sahip olmayı içerir. Yüksek düzeyde öz-farkındalık, kişinin kişisel ve sosyokültürel kimlikleri arasındaki bağlantıları anlama ve düşüncelerin, duyguların ve eylemlerin birbiriyle nasıl bağlantılı olduğunu anlama becerisini gerektirir.

Aşağıdaki tablo, sınıf seviyelerinde Öz-Farkındalıkla ilgili hedefleri ve göstergeleri göstermektedir.

 

 

K-2

3-5

6-8

9-12

Duyguları Tanımlamak

Kendi temel duygularını tanımlar ve adlandırır.

Duygularının farklı yoğunluk seviyelerini tanır.

Duygularını sağlıklı bir şekilde tanır ve başkalarına iletir.

Duyguların durumlara karşı gösterilen tepki olduğunu kabul eder/belirtir.

Duyguları ortaya çıkarabilecek durumları tanımlar.

Düşüncelerin ve duyguların davranışı nasıl etkilediğini belirler.

Kendinde ve başkalarında duygusal tepki uyandıran durumları tanımlar.

Karar verme yeteneğine katkıda bulunan veya onu olumsuz etkileyen duygusal durumları analiz eder.

Bir çok duyguyu ve bu duygulara neden olan durumları tanımlar.

Düşüncelerin ve duyguların davranışı nasıl etkilediğini özetler.

Kendinde ve başkalarında duygusal tepki uyandıran durumları tanımlar.

Düşüncelerin ve duyguların davranışı nasıl etkilediğini özetler.

Doğru Benlik Algısı

Beğendiği ve beğenmediği olayları/durumları/nesneleri tanımlar.

 

Sosyal durumlar karşısında duygusal düzenlemeye yardımcı olan veya engelleyen kişisel özellikleri, güçlü yönleri ve zorlukları belirler.

Kişisel nitelikleri ve ilgi alanlarını tanımlar.

Kişisel nitelikleri ve ilgi alanlarını tanımlar.

İyi yaptığı şeyleri tanımlar.

Kendisini okul topluluğunun etkin bir üyesi yapan kişisel niteliklerini tanımlar.

Yüksek nitelikli sonuçlara ulaşmak için gereken becerileri açıklar.

Geliştirmek istediği kişisel becerileri, güçlü yönleri ve ilgi alanlarını kategorilere ayırır.

Başarılı olmak için yardıma ihtiyaç duyabileceği bir alanı tanımlar.

Geliştirmek istediği kişisel becerileri ve ilgi alanlarını tanımlar.

Öğrencinin geliştirmek istediği kişisel becerileri, güçlü yönleri ve ilgi alanlarını kategorilere ayırır.

Güçlü yönlere dayanan kişisel gelişim için öncelikleri seçer.

Kişisel gelişim için, güçlü yönlerinini temele alan öncelikler belirler.

Kişisel kimliğin seçimleri ve sonuçları nasıl etkilediğini ayırt eder.

Kişisel kimliğin seçimleri ve sonuçları nasıl etkilediğini ayırt eder.

Özgüven

Zorlu görevlerde kendisini olumlu yönde motive eder.

Kendisiyle ilgili olumlu nitelikleri tanımlar.

Birinin başarma ve katkıda bulunma yeteneğine ilişkin olumlu inançlarını ifade eder.

Birinin başarma ve katkıda bulunma yeteneğine ilişkin olumlu inançlarını ifade eder.

Yeni şeyler denemeye istekli olduğunu gösterir.

Birinin başarma yeteneğine ilişkin olumlu inançlarını ifade eder.

Özgüvenini etkileyen durumları/koşulları gözden geçirir/sorgular.

Olumlu olumlamalara odaklanan stratejiler oluşturur.

Öğrenme sürecine aktif olarak katılır, sorgular ve katkıda bulunur.

Aktif olarak katılır, sorgular ve katkıda bulunur.

Yüksek nitelikli sonuçlara ulaştıran becerilerini analiz eder. (Onu hangi becerilerin istenilen sonuca ulaştıracağı üzerinde düşünür).

Yüksek nitelikli sonuçlara ulaştıran becerilerini analiz eder. (Onu hangi becerilerin istenilen sonuca ulaştıracağı üzerinde düşünür).

Kimlik ve öz yeterliliği etkileyen koşulları inceler.