İLİŞKİ BECERİLERİ

Sağlıklı ve ödüllendirici ilişkiler kurmak, sürdürmek ve farklı sosyal normlara, beklentilere sahip ortamlarda etkili bir şekilde var olmak için gereken araçları içerir. Açık iletişim kurmayı, aktif olarak dinlemeyi, işbirliği yapmayı, kabul edilmeyen sosyal baskılara direnmeyi, çatışmayı yapıcı bir şekilde müzakere etmeyi ve gerektiğinde yardım aramayı içerir.

Aşağıdaki tablo, sınıf seviyelerinde İlişki Becerileri ile ilgili hedefleri ve göstergeleri göstermektedir:

 

 

K-2

3-5

6-8

9-12

İletişim

Başkalarının düşüncelerini ve duygularını anlamak için yüz ifadelerini, beden dilini, jestlerini ve ses tonunu fark eder.

Yüz ifadelerinin, beden dilinin, jestlerin ve ses tonunun etkileşimleri nasıl etkilediğini yorumlar ve çıkarım yapar.

Yüz ifadelerinin, beden dilinin, jestlerin ve ses tonunun etkileşimleri nasıl etkilediğini yorumlar ve çıkarım yapar.

Yüz ifadelerinin, beden dilinin, jestlerin ve ses tonunun etkileşimleri nasıl etkilediğini yorumlar ve çıkarım yapar.

Düşünceleri, duyguları, istekleri, ihtiyaçları ve fikirleri başkalarına etkili bir şekilde iletmek için yüz ifadelerini, beden dilini, jestleri, kelimeleri ve ses tonunu kullanır.

Başkalarıyla çeşitli şekillerde etkili bir şekilde etkileşim kurmak için yüz ifadelerini, beden dilini, jestleri, kelimeleri ve ses tonunu kullanır.

Başkalarıyla çeşitli şekillerde etkin bir etkileşim kurmak için yüz ifadelerini, beden dilini, jestleri, kelimeleri ve ses tonunu kullanır.

Başkalarıyla çeşitli şekillerde etkili bir şekilde etkileşim kurmak için yüz ifadelerini, beden dilini, jestleri, kelimeleri ve ses tonunu kullanır.

Dikkatle dinler ve başkalarının duygularını, fikirlerini ve isteklerini yanıtlar.

Dikkatle dinler ve başkalarının duygularını, fikirlerini ve isteklerini yanıtlar.

Dikkatle dinler ve başkalarının duygularını, fikirlerini ve isteklerini yanıtlar.

Dikkatle dinler ve başkalarının ihtiyaçlarına, isteklerine ve fikirlerine yanıt verir.

Başkalarına dikkatle ve/veya empatiyle yanıt verir.

İltifat, geri bildirim ve yapıcı eleştiri sunar ve geri bildirime açıktır.

İltifat, geri bildirim ve yapıcı eleştiri sunar ve geri bildirime açıktır.

Formal ve informal bağlamlara uygun olarak çeşitli iletişim biçimlerine uyum sağlama becerisi gösterir.

Cep telefonu/tablet veya diğer elektronik formların sosyal etkileşimler üzerindeki etkisini fark eder.

İltifat, geri bildirim ve yapıcı eleştiri sunar ve geri bildirime açıktır.

Bir grupta işbirlikçi davranışlar sergiler (örneğin, cesaretlendirir, diğer bakış açılarını ve fikirleri kabul eder, uzlaşmaya ve fikir birliğine varır).

Cep telefonu/tablet veya diğer elektronik formların sosyal etkileşimler üzerindeki etkisini fark eder.

Sosyal Katılım

Akranlar ve yetişkinlerle sosyal etkileşimler başlatır ve bunlara katılır.

Akranlar ve yetişkinlerle sosyal etkileşimler başlatır ve bunlara katılır.

Akranlar ve yetişkinlerle sosyal etkileşimler başlatır ve bunlara katılır.

Akranlar ve yetişkinlerle sosyal etkileşimler başlatır ve bunlara katılır.

Duruma ve çevreye uygun sosyal davranışlar sergiler.

Duruma ve çevreye uygun sosyal davranışlar sergiler.

Sosyal medya dahil olmak üzere sosyal durumları ve ortamları analiz eder, ilişkiler kuracak/sürdürecek şekillerde yanıt verir.

Sosyal medya dahil olmak üzere sosyal durumları ve ortamları analiz eder, ilişkiler kuracak/sürdürecek şekillerde yanıt verir.

Yüz yüze etkileşimler için aynı norm ve davranışların sosyal medya aracılığıyla yapılan etkileşimler için de geçerli olduğunu kabul eder.

Yüz yüze etkileşimdeki norm ve davranışların sosyal medya aracılığıyla yapılan etkileşimler için de geçerli olduğunu kabul eder.

Yüz yüze etkileşimler için aynı norm ve davranışların sosyal medya aracılığıyla yapılan etkileşimler için de geçerli olduğunu kabul eder.

Diğer kültürlerin ve geleneklerin sosyal normlarını dikkate alacak şekilde tutum sergiler.

İlişki Kurma

Sağlıklı arkadaşlıklar kurar.

Sağlıklı bir arkadaşlık için neyin gerekli olduğunu ifade eder.

Sağlıklı bir arkadaşlık için neyin gerekli olduğunu ifade eder.

Sağlıklı bir arkadaşlık için neyin gerekli olduğunu ifade eder.

Zarar verici ve/veya güvenli olmayan davranışların farkına varır ve tanımlar.

Güvenli, sağlıklı veya olumlu olmayan ilişkileri ele almak için stratejiler belirler ve uygular.

Güvenli, sağlıklı veya olumlu olmayan ilişkileri ele almak için stratejiler belirler ve uygular.

Güvenli, sağlıklı veya olumlu olmayan ilişkileri ele almak için stratejiler belirler ve uygular.

Kendisinin ve başkalarının güvenliğini sağlamak için çaba gösterir.

Başkalarına gerekli ilgiyi gösterir ve takdir ifade eder.

Başkalarına gerekli ilgiyi gösterir ve takdir ifade eder.

Başkalarına gerekli ilgiyi gösterir ve takdir ifade eder.

Yetişkinler ve öğrencilerle olumlu ve destekleyici ilişkiler kurar ve sürdürür.

Yetişkinler ve öğrencilerle olumlu ve destekleyici ilişkiler kurar ve sürdürür.

Gerektiğinde kendisinin ve başkalarının haklarını savunur.

Gerektiğinde kendisinin ve başkalarının haklarını savunur.

Takım Çalışması

Grup etkinliklerinde başkalarıyla işbirliği yapar (paylaşır ve sırasını bekler).

İşbirlikçi davranışlar sergiler (dinler, teşvik eder, fikirleri kabul eder, uzlaşmaya varır, fikir birliğine varır).

İşbirlikçi beceriler gösterir (dinler, teşvik eder, fikirleri kabul eder, uzlaşmaya varır, fikir birliğine varır).

İşbirlikçi beceriler gösterir (dinler, teşvik eder, fikirleri kabul eder, uzlaşmaya varır, fikir birliğine varır).

Kendi istediğini elde edemese bile grup kararlarına yardımcı olmak için esneklik ve isteklilik gösterir.

Grup etkinliklerinde farklı yeteneklere sahip olan kişileri fark eder, saygı gösterir ve destekler.

Başkalarının çeşitli güçlü yönlerini ve bir grup/ekip çabasına katkılarını kabul eder.

Başkalarının çeşitli güçlü yönlerini ve bir grup/ekip çabasına katkılarını kabul eder.

Kazanma ve kaybetme konusunda olgunluk gösterir.

Kazanma ve kaybetme konusunda olgun bir yaklaşım sergiler.

Başkalarına geri bildirim sağlarken birden fazla teknik kullanır.

Kazanma ve kaybetme konusunda olgun bir yaklaşım sergiler.