Küresel Olaylar Panel Tartışmaları
Uygulama:
- Sınıf Fen Bilimleri Dersi – Madde ve Isı Ünitesinde öğrenciler, grup arkadaşları ile birlikte, detayları [https://spark.adobe.com/page/UtZFZhC700ybA/] sayfasında yer alan; fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları, sera etkisi, küresel ısınma ana başlıkları ve altında yer alan araştırma soruları ile ilgili kütüphanede kaynak tarayarak bu konular hakkında güncel, geçerli ve güvenilir bilgileri toplar ve kendi internet sayfalarını oluştururlar. Kütüphane çalışmasının sonunda her grup diğer gruplara sormak üzere sorularını oluştururlar, oluşturulan sorular panelde sorulmak üzere toplanır ve tüm gruplar ile panel öncesinde paylaşılır. Paneller sırasında moderatör (öğretmen) zaman yönetimini yapar; her gruba eşit süre verilir, gruplar kendi konuları hakkındaki panellerini gerçekleştirir, gelen soruları cevaplar. Çalışma mümkünse okul genelinde değilse sınıf-şube bazında gerçekleştirilir.
Ne Zaman Kullanılabilir
Madde ve Isı Ünitesi | Fosil Yakıtlar Konusu
Yaş Düzeyi
Ortaokul
Süre
Tüm süreç – 8 ders saati
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Sosyal farkındalık, sorumlu iletişim, problem çözme, etik karar verme.
Amaç
Öğrencilerin güncel iklim olayları ile ilgili geçerli ve güvenilir kaynaklardan araştırmalar yapıp, bu araştırmalardan elde ettikleri bilgileri kullanarak bir ürün oluşturmaları, araştırma sonuçlarını analiz ederek kendilerinin ve çevrelerindeki insanların farkındalıklarını artıracak donanıma sahip olmaları, küresel sorunlar ile ilgili sorumluluk bilinci geliştirmek.