Hayalimdeki Dünya
Uygulama: Öğrencilere “Nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? Hayalinizdeki Dünya nasıl olurdu?” diye soru yöneltilir. Okul öncesi ve 1. sınıf öğrencilerinden yönergeye uygun resim çizmeleri, diğer seviyelerdeki öğrencilerden de kompozisyon ya da şiir olarak kendilerini ifade etmeleri istenir. Çalışma tamamlandıktan sonra öğrenciler dörder/beşer gruplar halinde çalışmalarını arkadaşlarıyla paylaşırlar ve hayalindeki dünyayı arkadaşlarına anlatırlar.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Tüm seviyeler
Süre
40 dakika
Malzemeler
Kağıt, kalem
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Kendini tanıma ve ifade etme, bilişsel ve duygusal farkındalık, sosyal farkındalık, hedef belirleme, plan yapma, hayal etme, yaratıcılık.
Amaç
Çocukların ihtiyaçlarını belirlemeleri ve bu hedefler doğrultusunda planlama ve takip yapabilmelerini desteklemek. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek ve çevresine dair farkındalık ve isteklerini belirlemek.