HaFu-Yarım Olmak

HaFu-Yarım Olmak

Uygulama: Öncelikle öğrencilere ön yargı, ayrımcılık, ırkçılık ve cinsiyetçilik gibi kavramlar verilir ve bu kavramlar üzerine tartışılır, sorgulama yapılır. İlerleyen aşamada, öğrenciler gruplara ayrılır. Tenisçi Naomi Osaka’nın, spor müsabakalarında ve günlük hayatında uğradığı ayrımcılık üzerine medyada çıkan röportajları ve videoları öğrencilere sunulur. Gruplar, kendilerine verilen medya metinlerini ve videoları inceler. Her grup medya içeriklerinden yola çıkarak üç tane tartışma sorusu hazırlar. Ardından gruplar kendi aralarında eşleşerek birbirlerinin tartışma sorularını yanıtlar ve konu üzerine düşünerek kendilerine ait kısa bir manifesto yazarlar. Son aşamada her grup sınıf içinde manifestolarını okur ve genel bir değerlendirme yapılarak çalışma sonlandırılır.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    6. Sınıf Birey ve Toplum Ünitesi

    Yaş Düzeyi

    11-12 (6. Sınıf)

    Süre

    3 ders

    Malzemeler

    Ders Metni, Medya İçerikleri, iPad

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Öğrenciler; yaptıkları bu çalışma ile çeşitli meslek alanlarında çalışan insanların uğradığı ayrımcılığı fark eder, ayrımcılığa eleştirel bir bakış açısı oluşturur ve de toplumu bütünleştirici bir yaklaşım edinirler.

    l

    Amaç

    Öğrencilerin; önyargı, ayrımcılık, ırkçılık , cinsiyetçilik gibi kavramlar üzerinden örnek olay incelemeleri yaparak fikir yürütmelerini, ayrımcılığa karşı bir düşünce sistemi ve bakış açısı oluşturmalarını sağlamak.