Doğada İstop Oyunu
Uygulama: Doğadaki taş, ağaç parçaları toplanarak doğal bir oyun alanının çevresi oluşturulur. Daha sonra öğrencilere oynanacak olan istop oyunu hakkında bilgi verilir. Öğrenciler daire oluştururlar. Oyunu başlatmak için öğrencilerden biri ebe olur. Ebe öğrencilerden birinin adını söyleyerek topu havaya atar. Top yere düşerken adı söylenen öğrenci topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar. Topu havada tutamayan öğrenci topu yerden eline aldığında “İstop” diye bağırır. Kaçışan öğrenciler “İstop!” dendiği anda oldukları yerde durmak zorundadır. Bu durumda ebe, duran öğrencilerden birini topla vurmaya çalışır. Vurulan öğrenci bir puan kaybeder ve ebe o olur. Üç kere vurulan öğrenciye bir isim verilir. Oyun, en son isim verilmemiş öğrenci kalıncaya kadar devam eder. Oyun oynandıktan sonra öğrencilerle malzemeler tekrar doğal hâlde bırakılır. Doğanın bulduğumuz şekilde bırakılması ve “güzel olanın doğal olan” olduğu bilgisi verilir. Her bir öğrencinin oyuna katılması sağlanır. Ders sonunda öğrenilenler hakkında kısa sorular sorulur.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Okulöncesi, ilkokul seviyesi
Süre
40 dakika
Malzemeler
Doğada bulduğu malzemeler, top
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
İletişim becerileri, liderlik, işbirliği, takım ruhu, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, saygı, özgüven, farklılıkları takdir etme, grup aidiyeti.
Amaç
Öğrencilerin fiziksel aktivitelerle takım ile işbirliğini sağlayıcı oyun kurmak.