Adım Adım Hedef Belirleme Çalışması
Uygulama: Öğrencilere, ulaşmak istedikleri bir hedefi sorulur. Ana hedef, parçalara/bölümlere ayrılır ve numaralandırılır. Bu hedefe ulaşmak için hangi materyallere ya da desteğe ihtiyaç duyduğunu yazması istenir. Bu hedefe ulaşmak için nasıl bir eylem planına ihtiyacı olduğunu planlaması istenir. Uygun materyal ve ihtiyaç duyulan destek ile ilgili eylemler eşlenir. Parçalara ayrılan hedeflere ulaştıkça, ihtiyaç-destek-eylem planı güncellenir ya da gözden geçirilir. Küçük yaş gruplarında yaşa uygun hedef seçilebilir( oyuncaklarını toplama, kitaplarını dolabına yerleştirme, dişlerini her gün fırçalama, uyku saatinde yatağa gitme vbg…) ve görsel bir çizelge üzerinden öğrencinin hedefi takip etmesi istenebilir.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Tüm seviyeler
Süre
–
Malzemeler
Kağıt, kalem, boya kalemleri
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Kendini tanıma ve ifade etme, bilişsel ve duygusal farkındalık, hedef belirleme, plan yapma, analitik düşünme ve yorumlama, özdenetim.