Selin’in Öyküsü
Uygulama: Öğrencilere etkinliğin amacı anlatılır. Önceden hazırlanmış olan örnek olaylar (EK 8) okunur ve onları tamamlamaları istenir. “Her iki olayda iletişimle ilgili olan durumlar nelerdi?”, “Olayları tamamladığınızda neler fark ettiniz?”, “Hangi durumun yararlı olduğunu düşünüyorsunuz?” gibi sorularla etkileşim başlatılır.
Selin’in Öyküsü Olay 1: Selin cumartesi günü arkadaşı Deniz’in evine gitti. Mert de gelecekti ve beraber hem ders çalışacak hem eğleneceklerdi. Önce hep beraber Deniz’in annesinin yaptığı pastaları, kurabiyeleri yediler. Bu sırada Selin hiçbir sohbete katılmadı. Mert ise Selin’e sürekli şakalar yapıyordu. Deniz ise onlarla hiç ilgilenmiyor ve sürekli bir şeyler anlatıyordu. Selin bazı şeyler anlatmaya başladığında da onu dinlemiyordu. O da konuşmaktan vazgeçti. Oysa eğlenmek için bir araya gelmişlerdi. Öyle şeyler oldu ki…………………………………………… …………………………………………………………………………………………………..
Olay 2: Selin Cumartesi günü arkadaşı Deniz’in evine gitti. Mert de gelecekti ve beraber hem ders çalışacak hem eğleneceklerdi. Önce hep beraber şakalar yapıyordu ve hep gülüyorlardı. Bu sırada Selin yaşadığı bir olayı anlatmaya başladı. Deniz ve Mert gülmeyi bırakıp Selin’in anlattıklarını dinlemeye başladılar. Selin arkadaşlarının onunla ilgilendiklerini fark edince, anlatmayı düşünmediği şeyleri de anlatmaya başladı. Onlar çalışmak ve eğlenmek için bir araya gelmişlerdi. Ama olaylar daha da güzel gelişti………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… |
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
4-8. Sınıf
Süre
40 dakika
Malzemeler
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri