Sanayi Devriminde Sosyo - Ekonomik Yaşam

Sanayi Devriminde Sosyo – Ekonomik Yaşam

Uygulama: Öğrenciler gruplara bölünür ve her gruba “Sanayi devriminde çocuk ve kadın işçiler, Demiryollarının inşası ve trenlerin ticaretteki işlevi, fabrikaların kurulması, sanayileşme,kentleşme süreçleri ve banliyölerin oluşması, Sanayi devrimine karşı çıkan tepkiler ve işçi hakları” konusunda görseller ve kısa metinler dağıtılır. Gruplardaki öğrencilerden her biri bu konulardan birini ele alarak bilgilerini derinleştirmek için araştırmasını yapar, ardından da grupça bir dönem gazetesi çıkarırlar. Öğrenciler bu çalışmada yetenekleri ve istekleri doğrultusunda gazete haberi, makale, deneme, karikatür, fotoroman gibi yöntemlerle  düşüncelerini dile getirirler. Öğrenci gazeteleri sınıf ortamında paylaşılarak yazılar değerlendirilir, sınıf içinde konu başlıklarına yönelik detaylı paylaşımlar yapılır.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    11. Sınıf – Tarih Dersi Sanayi Devrimi konusu

    Yaş Düzeyi

    17-18 (lise 11. Sınıf)

    Süre

    70 dakika

    Malzemeler

    Görseller ve makaleler

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Öğrenciler bu uygulama sırasında teknolojinin toplum yararına olumlu – olumsuz yansımalarını görerek, teknolojiyi toplum yararına hangi koşullarda dönüştürebileceklerini  fark ettikleri gibi kadın ve çocuk hakları, toplumsal cinsiyet, ayrımcılık, insan hakları, toplumsal dayanışma gibi ilke ve değerleri tartışmış olurlar.

    l

    Amaç

    Öğrencilerin Sanayi Devrimi ile birlikte ortaya çıkan ekonomik ve toplumsal değişimleri görmeleri ve günümüz koşullarıyla karşılaştırıp eksiklerin ve yanlış uygulamalar üzerine düşünmelerini sağlamak.