Kirpi’nin Arkadaşlık Hikayesi
Uygulama:
Çocuklarla birlikte Kirpi’nin Hikayesi animasyonu izlenir. Animasyonun ardından çocuklara bu hikayenin kendilerine ne hissettirdiği sorulur. Hikayeyi, Kirpi’nin gözünden anlatmaları istenir ve sonra da hikayedeki bu kez hayvanların gözünden anlatmaları istenir. Burada çocuklar ile yeni durumlar ya da problemler karşısında empati kurma ve çözüm odaklı yaklaşma konuları tartışılabilir.
Çalışmanın devamında dikkat, bu kez çocukların kendi deneyimlerine, duygularına ve tutumlarına çevrilir.
- Senin de izlediğin animasyondaki kirpi gibi hissettiğin oldu mu?
- Senin de izlediğin animasyondaki diğer çocuklar (hikayedeki hayvanlar) gibi, bir başkasına davrandığın oldu mu? Bu şekilde davranırken ne düşündün, ne hissettin?
- Biri senin hoşlanmadığın davranışlarda bulunduğunda, sen onu uyarmana rağmen, bu rahatsız edici davranışlara devam ettiğinde ne yaparsın?
- Senin davranışlarının bir başkasını rahatsız edip etmediğini nasıl anlarsın?
- Olumsuz durum ya da duygular deneyimlediğinde bunu kiminle konuşabilrsin ya da kim(ler)den yardım alabilirsin?
Kaynaklar:
https://www.pacer.org/bullying/info/pdf/BP-101-parents.pdf
https://www.stopbullying.gov/bullying/warning-signs
https://www.stopbullying.gov/resources/what-you-can-do
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Okulöncesi ve İlkokul
Süre
25-30 dakika
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Empati, duygu regülasyonu, duygusal dayanıklılık, akran ilişkileri, sosyal uyum, farklılıklara saygı, olumlu davranış geliştirme, işbirliği
Amaç
Problem çözme ve etik karar verme becerilerini geliştirmek.