Kirpi’nin Arkadaşlık Hikayesi

Kirpi’nin Arkadaşlık Hikayesi

Uygulama:

Çocuklarla birlikte Kirpi’nin Hikayesi animasyonu izlenir.  Animasyonun ardından çocuklara bu hikayenin kendilerine ne hissettirdiği sorulur. Hikayeyi, Kirpi’nin gözünden anlatmaları istenir ve sonra da hikayedeki bu kez hayvanların gözünden anlatmaları istenir. Burada çocuklar ile yeni durumlar ya da problemler karşısında empati kurma ve çözüm odaklı yaklaşma konuları tartışılabilir.

Çalışmanın devamında dikkat, bu kez çocukların kendi deneyimlerine, duygularına ve tutumlarına çevrilir.

  • Senin de izlediğin animasyondaki kirpi gibi hissettiğin oldu mu?
  • Senin de izlediğin animasyondaki diğer çocuklar (hikayedeki hayvanlar) gibi, bir başkasına davrandığın oldu mu? Bu şekilde davranırken ne düşündün, ne hissettin?
  • Biri senin hoşlanmadığın davranışlarda bulunduğunda, sen onu uyarmana rağmen, bu rahatsız edici davranışlara devam ettiğinde ne yaparsın?
  • Senin davranışlarının bir başkasını rahatsız edip etmediğini nasıl anlarsın?
  • Olumsuz durum ya da duygular deneyimlediğinde bunu kiminle konuşabilrsin ya da kim(ler)den yardım alabilirsin?

Kaynaklar:

https://www.pacer.org/bullying/info/pdf/BP-101-parents.pdf

https://www.stopbullying.gov/bullying/warning-signs

https://www.stopbullying.gov/resources/what-you-can-do

    Ne Zaman Kullanılabilir

    Yıl boyunca her zaman

    Yaş Düzeyi

    Okulöncesi ve İlkokul

    Süre

    25-30 dakika

    Malzemeler

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Empati, duygu regülasyonu, duygusal dayanıklılık, akran ilişkileri, sosyal uyum, farklılıklara saygı, olumlu davranış geliştirme, işbirliği
    l

    Amaç

    Problem çözme ve etik karar verme becerilerini geliştirmek.