Kibar ve Kukla Oyunu

Kibar ve Kukla Oyunu 

Uygulama:

Öğretmen iki kukla ile bir oyun oynar. Kuklalardan birinin adı Kibar, diğerinin adı Kaba olur. Oyuna geçmeden önce çocuklarla oyunu kurar. Kibar’ın nelerden hoşlandığını, nasıl biri olduğunu, Kaba’nın davranışlarının nasıl olabileceğini tahmin ettirir. Onların belirlediği başlıklarda doğaçlama kukla oyunu oynatır.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    Yıl boyunca her zaman

    Yaş Düzeyi

    Okulöncesi ve İlkokul

    Süre

    40 dakika

    Malzemeler

    Kuklalar

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Kendini tanıma ve ifade etme, duygusal farkındalık, sosyal farkındalık, değerler eğitimi.

    l

    Amaç

    Çocukların birbirlerini tanımasına, sınırları anlayabilme ve tahmin etmesine, bireysel farklılıkları anlamlandırmalarına katkı sağlayabilmelerine destek olmak.