Değerlerimin Farkındayım!
Uygulama:
Ana dil ya da yabancı dil sınıfındaki öğrencilerden en önemli değerleri hakkında kısa bir yazı yazmaları istenir. Küçük yaş grupları, önemli buldukları değerleri sembolik olarak resmedebilir.
Farklı türden metinler sınıfa getirilir ve metinler sınıfta okunur. Seçilen metinlerdeki ana karakterin temel değerleri belirlenir ve sınıfta tartışılır. Ardından bu değerlerin karakterin eylemlerini nasıl etkilediği üzerine konuşulur. Öğrencilerden, ana karakterin temel değerleri ile kendi değerlerini karşılaştırmaları istenir. Öğrenciler, temel değerlerdeki bu benzerlikler ya da farklılıklar hakkında görüşlerini not alırlar.
Kaynak: https://ggie.berkeley.edu/academic-instruction/prosocial-language-arts/#tab__1
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
–
Süre
–
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
–
Amaç
–