Gelir Adaletsizliği

Gelir Adaletsizliği

Uygulama:

Öğretmen öğrencilere Lorenz eğrisi, Gini katsayısı ve sosyal tabakalaşma piramitleri hakkında bilgi edinmeleri için süre verir ve sınıfla paylaşmalarını sağlar. Öğrencilerin bu paylaşımlarından sonra öğretmen sosyal sınıflar hakkında bir video izletir. Sonra sınıfa sosyal sınıfların farklı yaşam tarzlarının göstergelerinin neler olabileceğini sorar. Buradan giderek sınıflaşmayı mümkün hale getiren nedenleri sorgulatır. İstatistik verilerle dünyanın farklı ülkelerindeki ve ülkemizdeki gelir adaletsizliklerinin tablolarını, grafiklerini öğrencilere aktarır. Ve bunlar üzerine düşünmelerini ister. Sonunda öğrencileri beş gruba ayırarak dört gruba gelir adaletsizliğinin ve sosyal adaletsizliklerinin nasıl ortadan kaldırılabileceğini ilişkin çözüm önerleri geliştirmeleri bakımından görev verilir. Öğretmenin yönlendirilmesindeki diğer grup da gelen önerilerin ne kadar gerçekçi ve uygulanabilir olup olmadığı ile ilgili kendi değerlendirmesini sunar.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    11. Sınıf- Sosyoloji Dersi Toplumsal Tabakalaşma Ünitesi

    Yaş Düzeyi

    17-18 (Lise 11. Sınıf)

    Süre

    80 dakika

    Malzemeler

    Görsel ve makale, internet bağlantısı

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Kendi sosyal sınıfı dışındaki sınıflardan gelen kişilerle özdeşleşerek, onlarla bağ kurabilme yeteneği geliştirmek.

    l

    Amaç

    Sosyal adaletsizliklerin öğrenciler tarafından algılanması ve buna ilişkin gerçekçi uygulanabilir çözümler üretilmesi.