Etik Düşünme Egzersizleri

Etik Düşünme Egzersizleri

UygulamaAnlaşmazlık yaşayan öğrenciler arasında yaşanan çatışma durumları olduğu zaman alternatif çözümler üretme sürecinde şablonlar araç olarak kullanılır. Öncelikle çatışmanın ortak tanımı yapılır. Çatışma veya problemin değerlendirilmesi için önce öğrencilere 3-4 dk süre verilir ve bireysel olarak düşünmesi, formu doldurması istenir. Daha sonra 3-4 kişilik küçük gruplar oluşturulur ve öğrenciler forma yazdıklarını paylaşır ve fikir alışverişi yaparak ortak bir form doldurur. Küçük grup tartışması sonrasında grup sözcüleri her grupta tartışılanları aktarır. Formdaki etik düşünme kriterleri temel alınarak tartışma yürütülerek, durum değerlendirmesi yapılması sağlanır ve problem çözümü için alternatif fikirlerin ortaya çıkması için açık uçlu sorularla desteklenir.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    Eylem ve kararların sonuçlarını değerlendirme, haklar ve sorumluluklarla ilgili çatışmalarda çözüm üretirken kolaylaştırıcı yöntem olarak kullanılabilir.

    Yaş Düzeyi

    Ortaokul, lise

    Süre

    30 dakika

    Malzemeler

    Kâğıt, kalem, konuya uygun seçilen egzersiz formları öğrenci sayısı kadar çoğaltılmalıdır.

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Sorumlu karar verme, öz-değerlendirme.
    l

    Amaç

    Etik düşünme becerisini, bireysel ve toplumsal farkındalığı, kararlarının ve tutumlarının sorumluluğunu alma becerilerini geliştirmek.