DİL
Nedir?
Dil öğrenimi, öğrencilerin dili anlama ve kullanma kapasitesini geliştirmeyi amaçlar. Okuma, yazma ve dili kullanma becerileri edinilirken müfredata sosyo-duygusal öğrenim hedeflerini yerleştirmek, öğrencilerin empati, uyuşmazlık çözümü, ve çeşitliliği takdir etme gibi becerileri kazanmalarına yardımcı olur.
Dil öğrenimi, toplum yararına öğrenim ile desteklendiğinde öğrenciler edebi metinler ya da diğer türlerde yazılmış metinleri okurken bu metinleri sosyo-duygusal ve etik açısından analiz edebilme yeteneği kazanmış olur. Dil öğreniminde toplum yanlısı bir bakış açısı kullanmak, öğrencilerin empati ve ahlaki gelişim gibi niteliklere sahip olmasına katkıda bulunur.
Toplum yararına öğrenim ile birlikte, öğrenciler okudukları metinlerdeki toplumsal temaları, tartışma ortamı içerisinde inceleyebilir ve analiz edilebilir. Aynı zamanda öğrencilerin edebi bir ürün ortaya koymalarını teşvik etmek, onlara kendi duygularını, yaşam deneyimlerini ve değerlerini keşfetmeleri ve ifade etmeleri için eşsiz bir ortam sunar.
Neden Önemlidir?
Kurgusal metinler okumak, diğer insanları anlamamızı kolaylaştırır. Yapılan araştırmalar, kurgusal ya da edebi metinler okuyan ve bu metinleri okurken duygusal tepki verebilen kişilerin daha empatik olduğunu göstermiştir. Kurgusal bir metin okurken beynimizin, gerçek hayatta yaşadığımız deneyimlere benzer şekilde uyarılmalara maruz kalır. Özellikle edebi kurgu okumak, başkalarının deneyimlerini ve duygularını anlama becerisini geliştirerek diğer insanlarla empati kurmayı daha kolay hale getirir.
Biyografi türünde yazılmış metinleri okumak, ilham verici ve harekete geçirici olabilir. Bu harekete geçme, toplum yararına hizmet eden bir amaca yönelik adım atmayı sağlayabilir.
Okul öncesi dönemdeki çocuklarla birlikte hikayeler okumak ve ardından metinde geçen sosyo-duygusal konuları tartışmak, ahlaki gelişimin ve empatik yaklaşımın temelini oluşturarak toplum yanlısı davranışları teşvik edebilir.
Endişe verici ve duygusal olarak yoğun bir deneyim sonrası dışavurumcu tarzda yazı yazmak, öğrencilerin duygularını bastırmalarından çok duygularını dışavurmalarını sağlayarak ruhsal ve fiziksel iyi oluşlarına katkıda bulunur.