Zorba Davranışlar

Zorba Davranışlar

Uygulama:

  1. Form öğrencilere dağıtılır. Formdaki zorbalık içeren davranışlar karşısında gösterebileceği davranışları yazmaları istenir.
  2. Gönüllü öğrencilerden yazdıklarını sınıfla paylaşmaları istenir.
  3. Aşağıdakilere benzer sorular ile grup etkileşimi devam eder.
  • Zorbalık içeren davranışlarla karşılaşırsanız neler hissedersiniz?
  • Zorbalık içeren davranışlarda bulunan kişiye karşı neler hissedersiniz? Neden?
  • Zorbalık içeren davranışlarda bulunan kişi, bu davranışı uygun olarak hangi yolla ifade edebilirdi?
  • Zorbalık içeren davranışlarda bulundunuz mu? Neler yaşadınız?
  1. Zorbalıkla karşılaştığında gösterilebilecek davranışların neler olduğu bunları bilmenin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır. 

Form 

Adı Soyadı:

Okulu:

Sınıf:

Zorbalık İçeren Davranışlar Zorbalık İçeren Davranışlar Karşısında Gösterebileceği Davranışlar
Arkadaşınız oyuncağınızı zorla almak isterse.  
Birisi yemek sırasında zorla önünüze geçmek isterse.  
Arkadaşınız size zarar verici davranışlarda bulunursa.

 

 

 

Sırada arkadaşınız sizi iterse veya saçınızı çekerse.  
Kesici ve tehlikeli aletleri kullanarak size saldırırsa.  
Size tehditle bir şeyler yaptırmak isterse.  
Onur kırıcı “küfür, hakaret, küçük düşürücü” sözler söylerse.  
Lakap takılırsa.

 

 

 

Vücudunuza kaba şakalar yapılırsa.

 

 

 

Alay edilirse.  
Yukarıdaki, Zorba Davranışların Dışında Başka Davranışlar Var İse Aşağıya Yazılabilir.

Ne Zaman Kullanılabilir

Yıl boyunca her zaman

Yaş Düzeyi

2-8. Sınıf

Süre

40 dakika

Malzemeler

Form

İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri, başkalarına saygı duyma, empati kurma
l

Amaç

Zorbalığın ortak tanımını yapmak.  Zorbaca davranışları fark ederek, hayır diyebilme ve sınır koyma becerilerini geliştirmek.