Sosyal Psikolojide Toplumsal İtaatin Analizi

Sosyal Psikolojide Toplumsal İtaatin Analizi

Uygulama:

Öğretmen camdan dışarıya bakar, öğrencilerin sorularına karşılık vermeden uzun süre bu durumu sürdürür. Bir süre sonra öğrencilerin de hocanın neye baktığını bilmeksizin onun arkasında toplandıkları ve baktığı yere doğru baktıkları gözlemlenir. Öğretmen, öğrencilere nereye baktıklarını sorar. Onlar da “öğretmenin baktığı yere” derler. Bu örnekte hiçbir araç kullanılmadan toplumsal etki üzerinden uyma davranışı açıklanmış olur. Sonrasında Millgram deneyi videosu gösterilir ve deney anlatılır. İtaat davranışlarının yapısı hakkında öğrencilerden geri bildirim alınır. Aınan geri bildirimlerden bilimsel olarak temellendirilemeyecek olanların neden temellendirilemeyecekleri öğretmen tarafından açıklanır. Öğrencilerden beş gruba ayrılır, dört  gruptan bir itaat deneyi tasarlaması istenir. Sonra tasarlanan deneyler öğrenciler tarafından açıklanır ve öğretmenin yönetimindeki jüri deneylerin aksayan taraflarını bularak onları iyileştirmeye ya da yeni bir deney tasarlamaya yönlendirir.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    10. Sınıf – Psikoloji Dersi Sosyal Psikoloji konusu

    Yaş Düzeyi

    16-17 (Lise 10. Sınıf)

    Süre

    80 dakika

    Malzemeler

    Görsel ve makale

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Öğrencilerin neye, hangi nedenle, nasıl itaat edip etmediklerinin farkında olmalarını sağlamak.

    l

    Amaç

    Toplumsal itaat davranışının yapısını ve bireyin bu sürece ilişkin yaklaşım tarzını irdelemek.