Sanayi Devriminde Sosyo – Ekonomik Yaşam
Uygulama: Öğrenciler gruplara bölünür ve her gruba “Sanayi devriminde çocuk ve kadın işçiler, Demiryollarının inşası ve trenlerin ticaretteki işlevi, fabrikaların kurulması, sanayileşme,kentleşme süreçleri ve banliyölerin oluşması, Sanayi devrimine karşı çıkan tepkiler ve işçi hakları” konusunda görseller ve kısa metinler dağıtılır. Gruplardaki öğrencilerden her biri bu konulardan birini ele alarak bilgilerini derinleştirmek için araştırmasını yapar, ardından da grupça bir dönem gazetesi çıkarırlar. Öğrenciler bu çalışmada yetenekleri ve istekleri doğrultusunda gazete haberi, makale, deneme, karikatür, fotoroman gibi yöntemlerle düşüncelerini dile getirirler. Öğrenci gazeteleri sınıf ortamında paylaşılarak yazılar değerlendirilir, sınıf içinde konu başlıklarına yönelik detaylı paylaşımlar yapılır.
Ne Zaman Kullanılabilir
11. Sınıf – Tarih Dersi Sanayi Devrimi konusu
Yaş Düzeyi
17-18 (lise 11. Sınıf)
Süre
70 dakika
Malzemeler
Görseller ve makaleler
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Öğrenciler bu uygulama sırasında teknolojinin toplum yararına olumlu – olumsuz yansımalarını görerek, teknolojiyi toplum yararına hangi koşullarda dönüştürebileceklerini fark ettikleri gibi kadın ve çocuk hakları, toplumsal cinsiyet, ayrımcılık, insan hakları, toplumsal dayanışma gibi ilke ve değerleri tartışmış olurlar.