İsimlerin Hikayesi

İsimlerin Hikayesi

UygulamaHer öğrenci ikili şekilde eşleşir ve birbirlerine şu soruları sorarlar: “İsimini kim koymuş? İsminin anlamı ne? Bunun bir hikayesi var mı? İsmini seviyor musun?

Daha sonrasında, sınıfa aşağıdaki soruları sorarak tartışmalarını teşvik edebilirsiniz.

  • Birbirinizi tanımanıza rağmen yaptığımız bu çalışmada arkadaşlarınız hakkında yeni şeyler öğrendiniz mi?
  • Arkadaşlarınızın isimleriyle ilgili öğrendiğiniz bilgiler hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • Sınıfta dinlediğiniz İsim hikâyelerinin içinde size ilginç gelenler hangileriydi? Neden?

    Ne Zaman Kullanılabilir

    Oryantasyon sürecinde

    Yaş Düzeyi

    İlkokul ve üstü

    Süre

    15-20 dakika

    Malzemeler

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri
    l

    Amaç

    Uyum sağlama becerilerini geliştirmek ve sosyal farkındalık artırmak.