Herkes İçin Eğitim

Herkes İçin Eğitim

Uygulama:

Etkinlik iki bölümden oluşmaktadır: 1. bölüm, hafıza oyunu ve 2. bölüm, konuların raporlanması.

Bölüm 1: Hafıza oyunu (10 dakika)

  1. Katılımcılara 20 çift kart olduğunu söyleyin; her çift içinde bir ifade kartı ve bir resim kartı bulunmakta. Katılımcıların görevi kart çiftlerini belirleyerek eşleştirmek. Kartların üzerindeki metinler ya Dünya Eğitim Forumu (World Education Forum)’nun “herkes için eğitim” amacıyla ya da genel olarak insan hakları ve eğitim konularıyla ilişkilidir.
  2. Oyunun nasıl oynanacağını anlatın. Katılımcılar tarafından üç ya da dört kişiden oluşan küçük gruplar kurulsun. Kartları yüzleri yere dönük şekilde dağınık bir şekilde yere koy- sunlar. Sırayla, herkes iki kart çevirsin. Çevrilen kartların biri (ya da ikisi) ifade kartıysa, oyuncu, grubun diğer üyelerine kartta yazanı okusun. Eğer kartlar eşleşirse, oyuncu, kartları öylece tutsun ve bir kez daha denesin. Eğer kartlar eşleşmezse oyuncu, kartları, önceden nerede duruyorsa aynı yere yüzleri yere dönük bir şekilde önceden bulunduk- ları yere geri koysun. Bir sonraki oyuncu kartları çevirsin. Bu bir hafıza oyunudur. Birbiriyle eş olan kartları çekebilmek için kartların nerede durduğunu oyuncuların hatırlaması gerekir.
  • 3. Oyunun sonunda en fazla kart çiftini elinde bulunduran oyuncu galip gelir.

Bölüm 2: Konuların raporlanması

1-İşlenen konuları bir yazı tahtasında özetleyin. Katılımcılardan ellerindeki kartların başlıklarını okumalarını (ifadenin tamamını değil) isteyin ve bunları yazın.
2-Gurupta, ilgilerini en fazla çeken konulardan dört ilâ altı konuyu belirlemelerini isteyin.
3-Grubu 4 ya da 5 kişiden oluşan küçük gruplara ayırın. Her gruptan en çok tartışmak istedikleri iki konuyu seçmelerini isteyin. (İki farklı grubun aynı konuyu tartışacağı şekilde düzenleme yapın, böylelikle daha çok fikir üretilebilir. Bu durum aynı zamanda küçük grupların hangi konuları tartışacağını belirlerken pazarlık yapmalarını da sağlayacaktır.)
4-Konular üzerinde anlaştıktan ve konular gruplara dağıtıldıktan sonra gruplara seçtikleri iki konuyu tartışmaları için 20 dakika süre verin. Tartışmanın odağı, kartın içeriğine gö- re değişebilecektir. Eğer kartta bir soru varsa, bunun yanıtının verilmesi gerekir. Eğer kartta yazılı ifade varsa eleştirel bir yorum getirmek gerekir.
5-20 dakika sona erdikten sonra, raporlama için grupları genel oturuma davet edin.  Sırayla konuları ele alın. Her gruba geri bildirim için 5 dakika verin. Gelebilecek soruların ya- nıtlanması için vereceğiniz süre de 5 dakikayı geçmesin.
6-Grupların tamamı tüm konular hakkında raporlama yaptıktan sonra değerlendirme bö- lümüne geçin. Bilgilendirme ve değerlendirme

  • Konular üzerine derinlemesine tartışma yapıldığı için, bu aşamada oyunun kendisini ve bireyle- rin ne öğrendiğini değerlendirin. Katılımcılar hafıza oyunundan hoşlandılar mı?
    Bu etkinlik, eğitimle ilgili sorunlar üzerine tartışma başlatmak için iyi bir yöntem miydi?
    Gruptaki tartışmalar nasıldı? Herkes tartışmaya katılım sağladığını hissetti mi?
    Aşılması gereken zorluklar çok mu fazlaydı? “Herkes için eğitim” ulaşılabilecek bir
    hedef mi?
    Ülkenizde ve/veya gelişmekte olan ülkelerde “herkes için eğitim” hedefine ulaşmak
    için siz, birlikte çalıştığınız grup ve içinde yaşadığınız topluluk neler yapabilirsiniz? 

 

Rol kartları:

Para ve Eğitim

Para ve Eğitim Kaynak yetersizliği “herkes için eği- tim” hedefinin karşısındaki en büyük tehdittir. Maddi kaynaklar olmadan hükümetler herkes için eğitime yö- nelik taahhütlerini yerine getiremez- ler. Aslında bu durum standartlarla da ilgilidir. Düşük ücret alan öğret- menler, bunun yanında araç gereç yetersizliği eğitimin kalitesini tehlike- ye sokmaktadır. Kaynaklar olmadan, eğitimin anlamı yoktur; para yoksa eğitim de yoktur! Buna katılıyor musunuz? 

Küreselleşme ve Eğitim 

Küreselleşmenin, yeni teknolojilere erişim vasıtasıyla eğitim için avantaj- lar sunduğunu kim düşünüyorsa hata yapıyor demektir! Ticaretin hızla ser- bestleşmesinin etkileri ve küreselleş- menin yapısal ayarlamaları gerekli kıl- ması, bazı ülkelerde, genellikle de ge- lişmekte olan ülkelerde hükümetle- rin gelirlerini tehdit etmektedir. Bu gibi durumlarda eğitim için ayrılan kaynaklar büyük zarar görmektedir 

Gıda ve Eğitim

Gelişmekte olan ülkelerde, gıda ve eğitimin birlikte düşünülmesi gerek- tiği görüşü hakimdir: Karnı aç bir öğ- renci dikkatini yeterince toplayamaz. Anne-babaların çocuklarını okula göndermesinde gıda bir araç olarak görülmektedir; eğer çocuklar okulda beslenmezlerse, onlar da çocuklarını okula göndermek yerine çalışmaya gönderirler.

Eğitim ve İnternet

Birçok ülkede bilgi teknolojisi, eğitim süreçlerinin temel bir parçası haline geldi. İnternet, araştırma ve ev ödevi için temel olarak görülmektedir. Bir- çok insan İnternetin eğitim için yeni ‘yollar’ açtığını, fakat aynı zamanda bazı yolları da kapadığını kabul ede- cektir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki uçurum gittikçe genişlemektedir. Birçok ülkede in- sanların, kişisel bilgisayarları bir yana bırakın, elektrikleri bile yoktur.

Eğitim ve Alkol

Birçok okulda/üniversitede, aşırı al- kol tüketimi büyük bir sorundur. Al- kol, öğrencilerin öğrenmelerini en- geller ve şiddeti artırır. Birçok okul tarafından, alkolün okul içine sokulmaması gibi politikalar be- lirlenmiştir, fakat bu kural pek de fazla işlememektedir. Bu sorunun üstesinden gelmek için sizce ne yapılabilir?

Üniversite Eğitimi (Yüksek Öğretim)

İnsan hakları hukukuna göre, ulus devletler sadece ücretsiz temel eğitim (ilk öğretim) sunmak yükümlülüğüne sahiptir. Bu sorumluluk yüksek öğretimi içine almaz. Devletin sorumluluğu üniversite se- viyesine kadar genişlemeli midir? Eğer öyleyse, bu gerçekçi bir talep midir?

Öğretmenler ve Eğitim

Öğretmenlerin/öğretim görevlilerinin kalitesi bazen sorun olmaktadır; yüksek kalitede eğitmenler olabilmeleri için gerekli tecrübe ve eğitim seviyesine sahip olmayabilirler. Öğretmenlerin/öğretim görevlilerinin sahip olması gereken asgari seviyede özellik- ler vardır, örneğin ilköğretim ve lise öğretmenleri için eğitmenlik branşı, üniversitedeki öğretim görevlileri için doktora seviyesi gibi. Bu talepler gerçekçi midir yoksa sadece öğretmen açığı sorununu artırmaya mı yarar?

 

Eğitim ve Çevre

Avrupa ülkelerindeki insanların ço- ğunluğunun yaşam tarzları sürdürü- lebilir (sürekli ve dengeli) değildir. İn- sanlar eğer yaşam tarzlarını nasıl de- ğiştirecekleri konusunda belli tercih- lerde bulunuyorlarsa ekolojik denge, ekonomi, siyaset ve tarihi iyi anlama- ları gerekir. İhtiyaçları olan şey kül- türlerarası iletişim becerisi ve so- rumluluk ve görev bilincidir. Siz sür- dürülebilirlik eğitimini müfredat içine nasıl yerleştirirdiniz?

Ücretsiz Eğitim

Hükümetlerin ilk öğretim düzeyinde eğitimi herkese ücretsiz olarak sağla- ma yükümlülüğü vardır. Gerçekler göstermektedir ki birçok ülkede, ai- lenin eğitim ücreti ve/ya araç gereç için yeteri kadar parası yoksa çocuk- ları okula gidememektedir.

Disiplin ve Eğitim

Okullarda ve üniversitelerde disipli- nin sağlanması için her ülkede farklı araçlar kullanılmaktadır. Bu yöntemler arasında bedensel ceza (dayak), okuldan uzaklaştırma, ek görev, okuldan ihraç edilme ve okul konse yine sevk vardır. Sizce eğitim orta- mında disiplini sağlamakta kullanıla- cak en iyi yöntem hangisidir?

Kadınlar ve Eğitim

Gelişmekte olan ülkelerde, kız ço- cukların % 78’i okula devam etmek- tedir. Bu oran erkek çocuklar için % 86’dır. Okula gitmeyen çocukların % 60’ı kız çocuklardır. Dünya Eğitim Forumu’nun (DEF) he deflerinden biri 2005 yılına kadar ilk öğretim ve lise seviyesinde cinsiyete dayalı farklılıkları yok etmek, 2015 yılına kadar da eğitimde cinsiyet eşitliğini sağlamaktır.

Barış ve Eğitim

“Barış yuvada başlar”. Eğitim kurumları çoğunlukla öğrencilerin ikinci yuvası olarak görülür. Bu anlayışla, barış eğitimi resmî eğitim müfredatının bir parçası olmalı, yay- gın eğitim ortamlarında da özendiril- melidir. Resmî müfredatta barış eği-timine nasıl yer verirsiniz?

Eğitim ve Eşitlik

Okul öncesi eğitime kayıt oranı Ber- muda, Malezya, Belçika ve İsveç’te % 100 iken, savaş ve ekonomik sıkıntı- lardan etkilenen ülkelerde bu oran % 2 ya da daha düşük seviyelerdedir. Dünya Eğitim Forumu’nun hedefle- rinden biri, tüm gençlerin ve yetiş- kinlerin eğitim gereksinimlerini uy- gun öğrenme ve yaşam becerileri programlarına eşit erişim olanağıyla karşılamaktır.

Spor ve Eğitim

  1. A) Spor, okul eğitimi süresince zo- runlu olmamalıdır. Diğer dersler için zaman darlığı varsa, bu derslere ön- celik verilmelidir.
  2. B) Spora tüm okul eğitimi süresince muhakkak yer verilmelidir. Spor, başka derslerin veremeyeceği birçok şey öğretir, örneğin işbirliği, vücut ve zihnin bir bütün olarak gelişimi. Hangi ifadeye katılıyorsunuz?

Etkinlik iki bölümden oluşmaktadır: 1. bölüm, hafıza oyunu ve 2. bölüm, konuların raporlanması.

Bölüm 1: Hafıza oyunu (10 dakika)

  1. Katılımcılara 20 çift kart olduğunu söyleyin; her çift içinde bir ifade kartı ve bir resim kartı bulunmakta. Katılımcıların görevi kart çiftlerini belirleyerek eşleştirmek. Kartların üzerindeki metinler ya Dünya Eğitim Forumu (World Education Forum)’nun “herkes için eğitim” amacıyla ya da genel olarak insan hakları ve eğitim konularıyla ilişkilidir. 
  2. Oyunun nasıl oynanacağını anlatın. Katılımcılar tarafından üç ya da dört kişiden oluşan küçük gruplar kurulsun. Kartları yüzleri yere dönük şekilde dağınık bir şekilde yere koy- sunlar. Sırayla, herkes iki kart çevirsin. Çevrilen kartların biri (ya da ikisi) ifade kartıysa, oyuncu, grubun diğer üyelerine kartta yazanı okusun. Eğer kartlar eşleşirse, oyuncu, kartları öylece tutsun ve bir kez daha denesin. Eğer kartlar eşleşmezse oyuncu, kartları, önceden nerede duruyorsa aynı yere yüzleri yere dönük bir şekilde önceden bulunduk- ları yere geri koysun. Bir sonraki oyuncu kartları çevirsin. Bu bir hafıza oyunudur. Birbiriyle eş olan kartları çekebilmek için kartların nerede durduğunu oyuncuların hatırlaması gerekir. 
  3. Oyunun sonunda en fazla kart çiftini elinde bulunduran oyuncu galip gelir.

Bölüm 2: Konuların raporlanması

1-İşlenen konuları bir yazı tahtasında özetleyin. Katılımcılardan ellerindeki kartların başlıklarını okumalarını (ifadenin tamamını değil) isteyin ve bunları yazın.
2-Gurupta, ilgilerini en fazla çeken konulardan dört ilâ altı konuyu belirlemelerini isteyin.
3-Grubu 4 ya da 5 kişiden oluşan küçük gruplara ayırın. Her gruptan en çok tartışmak istedikleri iki konuyu seçmelerini isteyin. (İki farklı grubun aynı konuyu tartışacağı şekilde düzenleme yapın, böylelikle daha çok fikir üretilebilir. Bu durum aynı zamanda küçük grupların hangi konuları tartışacağını belirlerken pazarlık yapmalarını da sağlayacaktır.)
4-Konular üzerinde anlaştıktan ve konular gruplara dağıtıldıktan sonra gruplara seçtikleri iki konuyu tartışmaları için 20 dakika süre verin. Tartışmanın odağı, kartın içeriğine gö- re değişebilecektir. Eğer kartta bir soru varsa, bunun yanıtının verilmesi gerekir. Eğer kartta yazılı ifade varsa eleştirel bir yorum getirmek gerekir.
5-20 dakika sona erdikten sonra, raporlama için grupları genel oturuma davet edin.  Sırayla konuları ele alın. Her gruba geri bildirim için 5 dakika verin. Gelebilecek soruların ya- nıtlanması için vereceğiniz süre de 5 dakikayı geçmesin.
6-Grupların tamamı tüm konular hakkında raporlama yaptıktan sonra değerlendirme bö- lümüne geçin. Bilgilendirme ve değerlendirme

  • Konular üzerine derinlemesine tartışma yapıldığı için, bu aşamada oyunun kendisini ve bireyle- rin ne öğrendiğini değerlendirin. Katılımcılar hafıza oyunundan hoşlandılar mı?
    Bu etkinlik, eğitimle ilgili sorunlar üzerine tartışma başlatmak için iyi bir yöntem miydi?
    Gruptaki tartışmalar nasıldı? Herkes tartışmaya katılım sağladığını hissetti mi?
    Aşılması gereken zorluklar çok mu fazlaydı? “Herkes için eğitim” ulaşılabilecek bir
    hedef mi?
    Ülkenizde ve/veya gelişmekte olan ülkelerde “herkes için eğitim” hedefine ulaşmak
    için siz, birlikte çalıştığınız grup ve içinde yaşadığınız topluluk neler yapabilirsiniz? 

Rol kartları:

Para ve Eğitim

Para ve Eğitim Kaynak yetersizliği “herkes için eği- tim” hedefinin karşısındaki en büyük tehdittir. Maddi kaynaklar olmadan hükümetler herkes için eğitime yö- nelik taahhütlerini yerine getiremez- ler. Aslında bu durum standartlarla da ilgilidir. Düşük ücret alan öğret- menler, bunun yanında araç gereç yetersizliği eğitimin kalitesini tehlike- ye sokmaktadır. Kaynaklar olmadan, eğitimin anlamı yoktur; para yoksa eğitim de yoktur! Buna katılıyor musunuz? 

Küreselleşme ve Eğitim 

Küreselleşmenin, yeni teknolojilere erişim vasıtasıyla eğitim için avantaj- lar sunduğunu kim düşünüyorsa hata yapıyor demektir! Ticaretin hızla ser- bestleşmesinin etkileri ve küreselleş- menin yapısal ayarlamaları gerekli kıl- ması, bazı ülkelerde, genellikle de ge- lişmekte olan ülkelerde hükümetle- rin gelirlerini tehdit etmektedir. Bu gibi durumlarda eğitim için ayrılan kaynaklar büyük zarar görmektedir 

Gıda ve Eğitim

Gelişmekte olan ülkelerde, gıda ve eğitimin birlikte düşünülmesi gerek- tiği görüşü hakimdir: Karnı aç bir öğ- renci dikkatini yeterince toplayamaz. Anne-babaların çocuklarını okula göndermesinde gıda bir araç olarak görülmektedir; eğer çocuklar okulda beslenmezlerse, onlar da çocuklarını okula göndermek yerine çalışmaya gönderirler.

Eğitim ve İnternet

Birçok ülkede bilgi teknolojisi, eğitim süreçlerinin temel bir parçası haline geldi. İnternet, araştırma ve ev ödevi için temel olarak görülmektedir. Bir- çok insan İnternetin eğitim için yeni ‘yollar’ açtığını, fakat aynı zamanda bazı yolları da kapadığını kabul ede- cektir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki uçurum gittikçe genişlemektedir. Birçok ülkede in- sanların, kişisel bilgisayarları bir yana bırakın, elektrikleri bile yoktur.

Eğitim ve Alkol

Birçok okulda/üniversitede, aşırı al- kol tüketimi büyük bir sorundur. Al- kol, öğrencilerin öğrenmelerini en- geller ve şiddeti artırır. Birçok okul tarafından, alkolün okul içine sokulmaması gibi politikalar be- lirlenmiştir, fakat bu kural pek de fazla işlememektedir. Bu sorunun üstesinden gelmek için sizce ne yapılabilir?

Üniversite Eğitimi (Yüksek Öğretim)

İnsan hakları hukukuna göre, ulus devletler sadece ücretsiz temel eği- tim (ilk öğretim) sunmak yükümlülü- ğüne sahiptir. Bu sorumluluk yüksek öğretimi içine almaz. Devletin sorumluluğu üniversite se- viyesine kadar genişlemeli midir? Eğer öyleyse, bu gerçekçi bir talep midir?

Öğretmenler ve Eğitim

Öğretmenlerin/öğretim görevlilerinin kalitesi bazen sorun olmaktadır; yük- sek kalitede eğitmenler olabilmeleri için gerekli tecrübe ve eğitim seviye- sine sahip olmayabilirler. Öğretmen- lerin/öğretim görevlilerinin sahip ol- ması gereken asgari seviyede özellik- ler vardır, örneğin ilköğretim ve lise öğretmenleri için eğitmenlik branşı, üniversitedeki öğretim görevlileri için doktora seviyesi gibi. Bu talepler ger- çekçi midir yoksa sadece öğretmen açığı sorununu artırmaya mı yarar?

Eğitim ve Çevre

Avrupa ülkelerindeki insanların ço- ğunluğunun yaşam tarzları sürdürü- lebilir (sürekli ve dengeli) değildir. İn- sanlar eğer yaşam tarzlarını nasıl de- ğiştirecekleri konusunda belli tercih- lerde bulunuyorlarsa ekolojik denge, ekonomi, siyaset ve tarihi iyi anlama- ları gerekir. İhtiyaçları olan şey kül- türlerarası iletişim becerisi ve so- rumluluk ve görev bilincidir. Siz sür- dürülebilirlik eğitimini müfredat içine nasıl yerleştirirdiniz?

Ücretsiz Eğitim

Hükümetlerin ilk öğretim düzeyinde eğitimi herkese ücretsiz olarak sağla- ma yükümlülüğü vardır. Gerçekler göstermektedir ki birçok ülkede, ai- lenin eğitim ücreti ve/ya araç gereç için yeteri kadar parası yoksa çocuk- ları okula gidememektedir.

Disiplin ve Eğitim

Okullarda ve üniversitelerde disipli- nin sağlanması için her ülkede farklı araçlar kullanılmaktadır. Bu yöntemler arasında bedensel ceza (dayak), okuldan uzaklaştırma, ek görev, okuldan ihraç edilme ve okul konse yine sevk vardır. Sizce eğitim orta- mında disiplini sağlamakta kullanıla- cak en iyi yöntem hangisidir?

Kadınlar ve Eğitm

Gelişmekte olan ülkelerde, kız ço- cukların % 78’i okula devam etmek- tedir. Bu oran erkek çocuklar için % 86’dır. Okula gitmeyen çocukların % 60’ı kız çocuklardır. Dünya Eğitim Forumu’nun (DEF) he deflerinden biri 2005 yılına kadar ilk öğretim ve lise seviyesinde cinsiyete dayalı farklılıkları yok etmek, 2015 yılına kadar da eğitimde cinsiyet eşitliğini sağlamaktır.

Barış ve Eğitim

“Barış yuvada başlar”. Eğitim kurumları çoğunlukla öğrencilerin ikinci yuvası olarak görülür. Bu anlayışla, barış eğitimi resmî eğitim müfredatının bir parçası olmalı, yay- gın eğitim ortamlarında da özendiril- melidir. Resmî müfredatta barış eği-timine nasıl yer verirsiniz?

Eğitim ve Eşitlik

Okul öncesi eğitime kayıt oranı Ber- muda, Malezya, Belçika ve İsveç’te % 100 iken, savaş ve ekonomik sıkıntı- lardan etkilenen ülkelerde bu oran % 2 ya da daha düşük seviyelerdedir. Dünya Eğitim Forumu’nun hedefle- rinden biri, tüm gençlerin ve yetiş- kinlerin eğitim gereksinimlerini uy- gun öğrenme ve yaşam becerileri programlarına eşit erişim olanağıyla karşılamaktır.

Spor ve Eğitm

  1. A) Spor, okul eğitimi süresince zo- runlu olmamalıdır. Diğer dersler için zaman darlığı varsa, bu derslere ön- celik verilmelidir.
  2. B) Spora tüm okul eğitimi süresince muhakkak yer verilmelidir. Spor, başka derslerin veremeyeceği birçok şey öğretir, örneğin işbirliği, vücut ve zihnin bir bütün olarak gelişimi. Hangi ifadeye katılıyorsunuz?

Toplumsal Dışlanma ve Eğitim

Devletin eğitim sistemine herkes da- hil olamamaktadır. Sokak çocukları, yoksul çocuklar, tam zamanlı çalışan çocuklar kamu eğitim sisteminden yararlanamamaktadırlar. Roman- ya’daki “Okula Dönüş” Vakfı, devlet sisteminin dışında kalan çocukların ihtiyaçlarını karşılamakta – onlara eğitim için bir şans daha tanımakta, daha sonraki yaşantılarında daha iyi istihdam olanakları sağlamaktadır.

Eğitim ve Azınlıklar

Azınlıkların okullara, üniversitelere devam etmeleri çokkültürlü toplum- ların ortak bir sorunudur. Kişilerin ayrımcılık görmelerinin yanında, din ve dil farklılıkları da sistemi zorla- maktadır. Azınlıkların ihtiyaçlarını karşılamak üzere sistemi ve müfre- datı nasıl uyumlu hale getirirdiniz?

Yaşam Boyu Öğrenme

Yetişkinlerin okuryazar olmaması, temel eğitimi bile olmayan ülkelerin karşısında duran büyük bir sorundur. Dünya Eğitim Forumu’nun (DEF) amaçlarından biri 2015 senesine ka- dar yetişkin okuryazarlığı seviyesini % 50 oranında artırmaktır. Birçok Avrupa ülkesi “yaşam boyu öğrenme” taahhütünde bulunmuş; fakat yeterli düzeyde yetişkin eğitimi sunmakta başarısız olmuştur. Bir hü- kümetin eğitime ilişkin öncelikleri sizce neler olmalıdır?

İnsan Hakları Eğitimi

İnsan Hakları Eğitimi’nin (İHE) resmî, yaygın eğitim ya da enformel eğitim içinde sunulması hükümetin sorum- luluğunda olmalıdır. Bu durumda ne- den STK’lar hükümetin görevleri ve sorumlulukları arasında yer alan bir şeyin sorumluluğunu üstlenmelidir

AIDS/HIV ve Eğitim

“AIDS’le savaşta kazanılması gere- ken ilk mücadele, sessizlik duvarını ve onu çevreleyen utancı yerle bir etmektir” (Kofi Annan). Ayrımcılığa son vermek ve yeni AIDS vakalarına engel olmak için sessizliği kırmak ge- rekir. HIV/AIDS krizi ulusal eğitim gündeminin merkezinde olmalıdır. HIV/AIDS’le savaşmak için eğitim ku- rumlarında neler yapılabilir? 

(PUSULA Bilgi Üniversitesi)

Devletin eğitim sistemine herkes da- hil olamamaktadır. Sokak çocukları, yoksul çocuklar, tam zamanlı çalışan çocuklar kamu eğitim sisteminden yararlanamamaktadırlar. Roman- ya’daki “Okula Dönüş” Vakfı, devlet sisteminin dışında kalan çocukların ihtiyaçlarını karşılamakta – onlara eğitim için bir şans daha tanımakta, daha sonraki yaşantılarında daha iyi istihdam olanakları sağlamaktadır.

Eğitim ve Azınlıklar

Azınlıkların okullara, üniversitelere devam etmeleri çokkültürlü toplum- ların ortak bir sorunudur. Kişilerin ayrımcılık görmelerinin yanında, din ve dil farklılıkları da sistemi zorla- maktadır. Azınlıkların ihtiyaçlarını karşılamak üzere sistemi ve müfre- datı nasıl uyumlu hale getirirdiniz?

Yaşam Boyu Öğrenme

Yetişkinlerin okuryazar olmaması, temel eğitimi bile olmayan ülkelerin karşısında duran büyük bir sorundur. Dünya Eğitim Forumu’nun (DEF) amaçlarından biri 2015 senesine ka- dar yetişkin okuryazarlığı seviyesini % 50 oranında artırmaktır. Birçok Avrupa ülkesi “yaşam boyu öğrenme” taahhütünde bulunmuş; fakat yeterli düzeyde yetişkin eğitimi sunmakta başarısız olmuştur. Bir hü- kümetin eğitime ilişkin öncelikleri sizce neler olmalıdır?

İnsan Hakları Eğitimi

İnsan Hakları Eğitimi’nin (İHE) resmî, yaygın eğitim ya da enformel eğitim içinde sunulması hükümetin sorum- luluğunda olmalıdır. Bu durumda ne- den STK’lar hükümetin görevleri ve sorumlulukları arasında yer alan bir şeyin sorumluluğunu üstlenmelidir

AIDS/HIV ve Eğitim

“AIDS’le savaşta kazanılması gere- ken ilk mücadele, sessizlik duvarını ve onu çevreleyen utancı yerle bir etmektir” (Kofi Annan). Ayrımcılığa son vermek ve yeni AIDS vakalarına engel olmak için sessizliği kırmak ge- rekir. HIV/AIDS krizi ulusal eğitim gündeminin merkezinde olmalıdır. HIV/AIDS’le savaşmak için eğitim ku- rumlarında neler yapılabilir? 

(PUSULA Bilgi Üniversitesi)

Ne Zaman Kullanılabilir

Eğitim, küreselleşme ve yurttaşlık konuları işlenirken uygulanır

Yaş Düzeyi

Ortaokul ve Lise

Süre

90 Dakika

Malzemeler

Her üç ya da dört katılımcı için bir deste oyun kartı. Her üç ya da dört katılımcı için 2 adet sert kâğıt ya da ince karton. (A4 boyutunda) ve yapıştırıcı (tercihe bağlı ama tavsiye edilir)  Makas 2. bölümde yer alan notlar için kâğıt ve tükenmez kalemler
l

Amaç

Eğitimi bir insan hakları meselesi olarak ele almak

Dünya genelinde kaliteli eğitime erişim seviyesini eleştirel olarak analiz etmek.

“Herkes için Eğitim” amacına ulaşabilmek için sorumluluk aşılamak.

İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

Sosyal Duyarlılık, adil düşünme, sorumluluk alma