Etik Düşünme Egzersizleri
Uygulama: Anlaşmazlık yaşayan öğrenciler arasında yaşanan çatışma durumları olduğu zaman alternatif çözümler üretme sürecinde şablonlar araç olarak kullanılır. Öncelikle çatışmanın ortak tanımı yapılır. Çatışma veya problemin değerlendirilmesi için önce öğrencilere 3-4 dk süre verilir ve bireysel olarak düşünmesi, formu doldurması istenir. Daha sonra 3-4 kişilik küçük gruplar oluşturulur ve öğrenciler forma yazdıklarını paylaşır ve fikir alışverişi yaparak ortak bir form doldurur. Küçük grup tartışması sonrasında grup sözcüleri her grupta tartışılanları aktarır. Formdaki etik düşünme kriterleri temel alınarak tartışma yürütülerek, durum değerlendirmesi yapılması sağlanır ve problem çözümü için alternatif fikirlerin ortaya çıkması için açık uçlu sorularla desteklenir.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yaş Düzeyi
Süre
30 dakika
Malzemeler
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Amaç
Etik düşünme becerisini, bireysel ve toplumsal farkındalığı, kararlarının ve tutumlarının sorumluluğunu alma becerilerini geliştirmek.