Engelleri Kaldırmak

Engelleri Kaldırmak

Uygulama:

Sınıftaki öğrencilerle aşağıdaki cümleler paylaşılır. 

  • Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. 
  • Kişisel iletişimde göz teması kurmak çok önemlidir. 
  • Birebir iletişimin en önemli parçalarından biri, iyi bir dinleyici olmaktır. 
  • Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için en kolay spor yürümektir.
  • Her çocuk ilkokul birinci sınıfı bitirdiğinde okuma-yazmayı öğrenmiş olmalıdır.

 

Daha sonra bu ifadeleri aşağıdaki sorular üzerinden değerlendirmeleri istenir. Paylaşımda bulunulur ve “sağlamcı beden anlayışı” hakkında öğrenciler bilgilendirilir.

  • Sürekli karşılaştığımız bu ifadeler, herkes için geçerli mi?
  • Bu ifadeler nasıl bir insan anlayışına dayanıyor? 
  • Bu anlayış kimleri dışarıda bırakıyor?
  • Bu anlayışa bir isim verseniz, ne dersiniz?

 

Engellilerin erişilebilirlik hakkı üzerine linkteki video izletilir ve öğrencilerle sohbet edilir. Toplumda erişilebilirlik haklarına engel oluşturduğunu düşündükleri alanları, uygulamaları ve varsa geliştirmek adına önerilerini belirtmeleri istenir.

Link: https://youtu.be/kZ08LuzKs_Q

Erişilebilirlik hakkı ile ilgili projeler öğrencilere kısaca tanıtılır. Bildikleri ek projeler var ise paylaşmaları istenir.

  • Görme Engelliler İçin Kitap Seslendirme Projesi (GETEM)
  • Renkli Kampüs Programı (renklikampus.org)
  • Bankör Projesi
  • “Burada Engel Yok” Projesi
  • Yerler.Org Projesi
  • Renkli Patiler Projesi
  • Hak Var Projesi
  • Engelsiz Pedal Derneği – Engelsiz Pedal Projesi bilgi verilir. Öğrenciler gruplara ayrılır. Erişilebilirlik üzerine yürütülen projeleri araştırmaları ve sunmaları istenir. 

Ne Zaman Kullanılabilir

Yıl içinde ihtiyaç duyulan zamanlarda, Engelliler Günü etkinlikleri kapsamında

Yaş Düzeyi

9. ve 12. Sınıf

Süre

35 Dakika

Süre

35 Dakika

Malzemeler

İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

Öz farkındalık, toplumsal farkındalık, empati, çeşitliliği kabul ve takdir etme, farklı bakış açıları edinme, eleştirel düşünme