Alay Etme
Uygulama: Öğrencilere alay edilen bir çocuğun kısa hikayesi anlatılır ve sorularla bu gibi durumlarda izleyenlerin neler yapmaları gerektiği ve mağdur durumda olanın nasıl davranması gerektiği incelenir.
“Hasan uzun boylu zayıf bir çocuktu. Bir gün güzel bir çanta ile geldi. Cem bakmam için çantayı Hasan’ın elinden çekip aldı. Hasan Cem’e kızdı ve “çantamı geri ver” dedi. Cem “al çantanı leylek” diyerek çantayı yere attı. Bu olaydan sonra bazı çocuklar, Hasan’a LEYLEK demeye başladılar.”
Öğrencilere aşağıdaki soruları sorun:
- Bu durumda Hasan ne hissetmiş olabilir?
- Bu durumda Hasan ne yapmalı?
- Size hiç isim takan oldu mu? Öyleyse siz ne hissettiniz?
- Siz bir arkadaşınızı takma isimle çağırdınız mı?
- Bunu görenler ve şahit olanlar ne/neler yapmalı?
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
İlkokul
Süre
40 dakika
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri, başkalarına saygı duyma
Amaç
Öz-farkındalığı arttırarak sınır koyma becerilerini geliştirmek.