AKADEMİK ALANLARDA SDÖ

ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Herhangi bir ödül beklemeden başkasının yararına yönelik yapılan gönüllü davranışlar prososyal davranış olarak tanımlanmaktadır. Prososyal öğrenme davranışları okul hayatında belirli bir müfredata bağlı kalmadan her an ve her yaşanılanın fırsata dönüştürülmesi ile elde edilir.

DİL

Dil öğrenimi, öğrencilerin dili anlama ve kullanma kapasitesini geliştirmeyi amaçlar. Okuma, yazma ve dili kullanma becerileri edinilirken müfredata sosyo-duygusal öğrenim hedeflerini yerleştirmek, öğrencilerin empati, uyuşmazlık çözümü, ve çeşitliliği takdir etme gibi becerileri kazanmalarına yardımcı olur.

SOSYAL BİLİMLER

Sosyal Bilimler Bölümü ortaokul seviyesinde; tarih ve coğrafya gibi dersler başta olmak üzere, toplum bilimleri olarak kabul ettiğimiz; sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, felsefe, ekonomi, hukuk gibi alanlardaki temel bilgileri müfredatına entegre ederek içerik oluşturan bir öğretim anlayışına sahiptir.

FEN BİLİMLERİ

Fen Bilimleri dersi öğrencilere bilimin bir düşünme yöntemi olduğunu vurgulamanın yanında, öğrencilerin bilim okur yazarı birer vatandaş olmalarını hedefleyen yapıda planlanmış bir derstir.

MATEMATİK

Matematik günlük hayatta karşılaşılan durumların anlaşılması ve muhakeme yoluyla değerlendirilerek çözülmesi için önemlidir. Böylece toplumun karşılaştığı sorunların çözümünde önemli rol oynamaktadır.

BEDEN EĞİTİMİ

Beden eğitimi, sosyo-duygusal gelişim ve toplum yararına öğrenim için öğrencilere pek çok fırsat sunar. Etkili iletişim kurma, sorumluluk alma, karar verme ve hedef belirleme gibi becerilerin kişiler arası ve işbirliğine dayalı aktiviteler ile birlikte gelişmesini sağlar.

SANAT

Sanat, sosyo-duygusal gelişim ve toplum yararına öğrenim için öğrencilere pek çok fırsat sunar.

MÜZİK

Müzik eğitimi, doğası gereği toplum yararına olmayı içinde barındırmaktadır.