Kutuda Ne Var Ne Yok?
Uygulama: Öğretmen, öğrencilere bir çizim gösterir. Örneğin; öğretmen öğrencilere bir zigzag gösterir ve bunun bir merdiven olmadığını ve ne olabileceğini düşünmelerini ister. Kutunun içinden bu çizimin olduğu kağıtları çıkarır ve her öğrenciye kaç farklı şeye dönüştürebileceklerini sorarak o kadar kağıt verir. Öğrenciler gün içerisinde de bu etkinliğe devam edip, katkı sağlar.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Okulöncesi ve 1. Sınıf
Süre
30 dakika
Malzemeler
Kutu, kağıt, çizimler, boya kalemleri
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Planlama becerisi, ilişki kurma, yaratıcılık.
Amaç
Yaratıcı Düşünme Becerilerini geliştirerek parça -bütün ilişkisi kurabilmeleri.