Küresel Olaylar Panel Tartışmaları

Küresel Olaylar Panel Tartışmaları

Uygulama:

  1. Sınıf Fen Bilimleri Dersi – Madde ve Isı Ünitesinde öğrenciler, grup arkadaşları ile birlikte, detayları [https://spark.adobe.com/page/UtZFZhC700ybA/] sayfasında yer alan; fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları, sera etkisi, küresel ısınma ana başlıkları ve altında yer alan araştırma soruları ile ilgili kütüphanede kaynak tarayarak bu konular hakkında güncel, geçerli ve güvenilir bilgileri toplar ve kendi internet sayfalarını oluştururlar. Kütüphane çalışmasının sonunda her grup diğer gruplara sormak üzere sorularını oluştururlar, oluşturulan sorular panelde sorulmak üzere toplanır ve tüm gruplar ile panel öncesinde paylaşılır. Paneller sırasında moderatör (öğretmen) zaman yönetimini yapar; her gruba eşit süre verilir, gruplar kendi konuları hakkındaki panellerini gerçekleştirir, gelen soruları cevaplar. Çalışma mümkünse okul genelinde değilse sınıf-şube bazında gerçekleştirilir.

    Ne Zaman Kullanılabilir

    Madde ve Isı Ünitesi | Fosil Yakıtlar Konusu

    Yaş Düzeyi

    Ortaokul

    Süre

    Tüm süreç – 8 ders saati

    Malzemeler

    İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları

    Sosyal farkındalık, sorumlu iletişim, problem çözme, etik karar verme.

    l

    Amaç

    Öğrencilerin güncel iklim olayları ile ilgili geçerli ve güvenilir kaynaklardan araştırmalar yapıp, bu araştırmalardan elde ettikleri bilgileri kullanarak bir ürün oluşturmaları, araştırma sonuçlarını analiz ederek kendilerinin ve çevrelerindeki insanların farkındalıklarını artıracak donanıma sahip olmaları, küresel sorunlar ile ilgili sorumluluk bilinci geliştirmek.