İsimlerin Hikayesi
Uygulama: Her öğrenci ikili şekilde eşleşir ve birbirlerine şu soruları sorarlar: “İsimini kim koymuş? İsminin anlamı ne? Bunun bir hikayesi var mı? İsmini seviyor musun?
Daha sonrasında, sınıfa aşağıdaki soruları sorarak tartışmalarını teşvik edebilirsiniz.
- Birbirinizi tanımanıza rağmen yaptığımız bu çalışmada arkadaşlarınız hakkında yeni şeyler öğrendiniz mi?
- Arkadaşlarınızın isimleriyle ilgili öğrendiğiniz bilgiler hakkında ne düşünüyorsunuz?
- Sınıfta dinlediğiniz İsim hikâyelerinin içinde size ilginç gelenler hangileriydi? Neden?
Ne Zaman Kullanılabilir
Oryantasyon sürecinde
Yaş Düzeyi
İlkokul ve üstü
Süre
15-20 dakika
Malzemeler
–
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri
Amaç
Uyum sağlama becerilerini geliştirmek ve sosyal farkındalık artırmak.