Saygı nedir? Çizelim, paylaşalım.
Uygulama: İlk olarak öğrenciler gruplara ayrılır. Sonra öğretmen kartona ya da saman kağıdına çizilmiş büyük bir ağaç resmini öğrencilere dağıtır. Öğretmen, öğrencilerden saygı kelimesi ile ilgili akıllarına gelen fikirleri, duyguları ve düşüncelerini yazı ya da resim yolu ile ifade etmelerini ister. Son olarak öğrenciler çalışmalarını büyük grup içerisinde paylaşır ve çizerek ya da yazarak ifade ettiği küçük kağıtları ağaç resminin üzerine yapıştırır.
Ne Zaman Kullanılabilir
Yıl boyunca her zaman
Yaş Düzeyi
Okulöncesi-ilkokul
Süre
20-30 Dakika
Malzemeler
Karton, saman kağıdı, post it , yapıştırıcı, boya kalemleri
İlgili Sosyal Duygusal Öğrenme Alanları
Öz-farkındalık, sosyal farkındalık, ilişki becerileri, empati, saygı
Amaç
Öğrencilerde saygı ve kapsayıcı tutum gelişimini desteklemek.